onsdag 1 september 2010

Teknikstrul

Teknikstrul som vanligt och en skitviktig plåtning på fredag. kaos!
plåtar just nu testrullar i svartvitt och soppar och scannar på för att få kontroll på mitt skärpeplan. ingenting är skarpt, men tydligen är det ingen ovanlighet för en mamiya645:a. Skärpan ligger bakom, men hur mycket bakom ska jag ta reda på nu. blir att ställa upp saker på rad från kameran och anteckna var jag har ställt skärpan för varje bild, sedan räkna ut en matematisk formel som visar hur mycket fel jag skall ställa in skärpan beroende på hur långt ifrån kameran objektet är, uhh. blir mycket att hålla reda på på fredag, och med tanke på att jag inte har satt skärpan i en enda bild än gissar jag att jag kommer att komma hem från fredagsplåtningen med samma resultat.. sorglit, men troligt. Här är i alla fall min första scannade mamiya bild. Dock med annan anledning till oskärpa än kamerafel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar