torsdag 2 december 2010

En liten spindelman i luften



Någon gång i mitten av hösten besökte jag den här familjen. Det var fint, jag lekte mycket med barnen och blev bjuden på middag av mamman som stod vid spisen samtidigt som hon vaggade sin nyfödda på ena armen. Bilderna blev inget vidare så jag återvände någon månad senare för att göra ett nytt försök. Men eftersom vintern hade kommit ifatt mig hade solen tyvärr hunnit gå ner innan kameran var uppe så inte heller den gången blev det någon bild. Men lika mycket lek och kast med barnen som skrattade och skrek så de kiknade i sina spindelmannendräkter. Jag lovade att snart komma tillbaka och när jag sa det så menade jag det verkligen. Snart, om några veckor kommer jag igen och leker. Men projektets hjul spann vidare och plötsligt hade jag åkt två varv till runt sverige, sovit på tjugo olika soffor och befann mig återigen ute på Biskops-Arnö, långt från verkligheten. När jag ser bilderna påminns jag om bilderna som jag har lovat att snart komma tillbaka med. Jag påminns om att jag borde ta någon dag ledigt och åka tillbaka. Men deadlinesen hopar sig och nu är det mesta jag ser i mitt schema deadlines på deadlines. Livet utanför ön får vänta och samvetet får jag försöka trycka undan.

1 kommentar:

  1. åh, hoppas projektet går bra!
    när åker du ner till malmö för julfirande? om du gör det. jag ska vara nere 14-19:onde till att börja med, kanske mer. vore himla fint att ses!

    SvaraRadera