torsdag 5 juli 2012

Med automatik i hamnen


Jag känner mig lite trött på mig själv och hur jag fotar, (det gör jag väl allt som oftast i för sig) så jag tänkte suga i mig något från någon annan och testa det i några dagar för att sen kanske återgå, kanske gå vidare till något annat. Bredvid mig satt min käre kollega Anders Johansson, så jag sträckte ut en krok och fick napp.

När han fotar med blixt kör han på P och ETTL. Själv använder jag inte blixt så ofta, inte när jag inte måste, mitt på dagen, och gör jag det så har jag både blixt och kamera på manuellt läge. För mig kändes tanken på det långa skärpedjupet som skulle kunna uppstå utan min kontroll lite läskigt, men jag följde ändå råden som jag fått och här är resultatet, ett proträtt på Carl-Johan Nordheim på hans kontor i hamnen.

Jag är tvetydigt inställd till resultatet. Men det är kittlande att se ett resultat som är långt ifrån vad jag brukar göra. Får testa några gånger till och sen gå vidare till nästa kollega och få en ny input!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar