torsdag 24 december 2009

julafton

Dagen som har varit var julafton. Det var en fin dag. Eftersom allting var så trevligt så stannade vi länge och hann inte öppna julklappar ikväll utan väntar med det till imorn.
I år har pappa lyckats med att inte säga rakt ut till oss vad vi ska få i julklapp. Han har dock läst rimmen för oss, för att testa om de var bra, när han satt och knepade ihop dem i förrgår. Om det är meningen att man skall veta vad det är i paketet efter att ha läst rimmet så var pappas rim alldeles excellenta.
Strumpor brukar vi få varje år. Det är en mycket bra present. Jag har nog aldrig köpt en strumpa i hela mitt liv om jag tänker efter. Det är därför jag alltid har knallrosa eller knallröda strumpor till en resterande grå, brun, grön eller svart outfit, om ni någon gång undrat. Men färgen på morgondagens strumpor återstår att se. Kanske kommer jag i någon ny färg på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar