söndag 10 januari 2010

i jakt på varmvatten

Efter att ha skjutit på det alldeles för länge bestämde jag mig ikväll för att duscha. Jag gick in i duschen, tog av mig kläderna och satte igång vattnet. Det var iskallt. Vattnet forsade en bra stund och skvätte kalla droppar mot mina ben, men ingenting hände. Det förblev kallt. Efter en alldeles för lång stund beslöt jag mig för att det var omänskligt att duscha i det kalla vattnet för att sedan gå ur duschen och spendera den resterande kvällen i ett lika kallt rum. Jag gick ur duschen utan att ha blött ner mer än mina ben, tog på mig kläderna och gick ut i snön och in till grannarna. Där satte jag igång kranen, placerade min hand under vattenstrålen och väntade. Det var kallt och ingenting hände. Jag gick ut igen. När jag stängde dörren efter mig fastnade handen som jag hade haft under vattenstrålen i handtaget. Jag blev förvånad att jag satt fast, men drog snabbt med mig min hand och fortsatte min jakt på varmvatten. Till slut komma jag upp till skolbyggnaden. Där hittade jag ett mycket skitigt badkar och bredvid det stod rengöringsmedel och en tvättsvamp. Som om någon placerat det där bara för att de visste att någon stackars krake skulle ta itu med det i sin desperation på varmvatten. Jag var den som gick på det. Jag skurade och fejjade tills badkaret var skinande rent och då äntligen blev jag upptinad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar