söndag 7 februari 2010

Veckan som gått

Måndag morgon. Uppgift: Ta en bild som innehåller vatten och en människa eller något som är gjort av människor.

Total flopp skulle jag vilja beskriva resultatet. Vi var alla rörande överens om att bilden sög och var ytterst meningslös och innehållslös.

Måndag kväll. Uppgift: Åk till Grillby och knacka på hos folk. Ta två bilder på dem i privata situationer.



Mikkel gillade det hyfsat. Som vanligt fick jag ordet renodla med mig ut från redovisningen. och sänk mättnaden.

Tisdag. Uppgift: Ta en bild på tema skog

Av någon oförklarlig anledning blev skogsbilden inte sågad. Den enda skiten den fick var att det var en lite tunn historia.. Vilken historia, tänkter jag.

Tisdag. Uppgift: Knäpp ett kort på en bilkö

Mikkel hade invändningar mot redigeringen och påpekade som vanligt att jag måste renodla. Klassen gick emot det och tyckte att det var en bra bild. Själv gillade jag den också men måste erkänna att det inte var en riktig bilkö utan iscensatt. Men en fin man och bra skådespelare råkade jag i alla fall träffa på.

Onsdag. Uppgift: Vänskap

Totalsågad. Jag ska inte göra något annat utan fortsätta plåta så som jag gör sa Mikkel och jag sitter undrande och funderar på hur jag gör..och vad mitt bildspråk innebär. jag ser det inte, men uppenbarligen är det inte det här jag ska göra.

Torsdag. Uppgift: Fritt tema. Gör vad du vill.

Klassen var velig, men ganska överens om att de inte gillade, men oförklarligt nog sa mikkel att det här var det bästa jag har gjort.. Han sa även att jag för varje redovisning når en ny nivå.. Jag funderar.. jag vet inte vad jag gör eller hur resultatet blir. Jag ser inte den utveckling som han påstår att jag har haft och det tror jag inte någon annan heller gör. Jag vet inte vad jag gör eller vad jag tycker om bilder. Det är ett lotteri, eller så är det någon annan som väljer vilken bild jag ska ta.. jag måste nog börja tycka snart igen.

Fredagen lät Mikkel oss vara lediga så att vi kunde förbereda det sista till examensfesten för treorna. Det vart fint! Men var över alldeles för fort.
kolla bilderna från den på: o-bladet.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar