torsdag 11 februari 2010

Yrkesporträtt med vinkel

Måndag morgon fick vi varsin lapp med ett yrke på. Vi skulle ut och fotografera yrkesporträtt, men fick inte välja yrket själva. På plats skulle vi bestämma oss för en vinkel att framställa yrket i. Jag har ingen aning om hur jag skall vinkla det och får bara två timmar till med min yrkesperson.. det känns lite knivigt. Skulle vilja framställa honom som Bamse, världens starkaste och snällaste björn, men lyckas inte få till bilderna när han hjälper folk, vilket han gör hela tiden..
laxrosa väggar, lysrör och grejer överallt, vad kan man väl vänta sig.. inga renodlade bilder med snyggt ljus i alla fall..
det enda renodlade är på bara honom, så jag kanske får ge upp den vinkeln, men vafan ska jag då ha för vinkel... Förslag sökes!

Andra dagen


Första dagen

1 kommentar:

  1. jag tycker bra renodlat. men problemet är att du har nästan bara halvkroppsbilder. detta är även mitt problem. ständigt dessa halva kroppar. försök rör på dig mer! jag tycker det ser bra ut! :) puss

    SvaraRadera