måndag 31 oktober 2011

Sanktanfinaler




























I helgen bevakade jag finalerna i Sanktan. Jag körde shoot it live, vilket man normalt sätt gör genom att skicka direkt från kameran. Men jag hade inte riktigt tekniken som krävs för det så därför fick jag springa upp till pressrummet och ladda in bilderna i datorn och skicka i väg dem så ofta jag kunde. Matcherna var 30min x 2, med 5 minuters paus i halvlek, och mellan matcherna behövdes jag på plats nere vid avbytarbänken för att ta lagbilder så då hann jag inte upp. Jag missade alltså en hel del matchminuter då jag sprang upp till pressrummet precis när matchen började och dessutom sprang upp i halvlek. men det gick bra ändå. Jag fick iväg ca 120 bilder, och det kändes ganska bra, fast kopieringen strök med ganska rejält tyvärr, men man kan ju inte klara allt. Har nog slagit mitt personliga rekord i antal levererade bilder/timma i alla fall. hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar