lördag 5 november 2011

Enkäter enkäter enkäter


Det har blivit en del enkäter gjorda under veckorna som gått. Nu har vi dessutom gjort om insändarsidan, så att den varje dag förutom lördag skall innehålla en enkät med sex personer, frikmärkesbilder, stående i samma format. Varje dag gör vi alltså minst en enkät, förutom fredagar, då gör vi minnst två enkäter. Denna veckan har jag åkt på allihop. Enkäter är inte min favoritsysslesättning, och i min drömvärld hade vi inte haft några enkäter i tidningen. När man tvingas ha en varje dag om en aktuell fråga blir det dessutom ganska ofta lite halvdassiga frågor, som jag inte kan tänka mig att någon riktigt är intresserade av att läsa. Denna veckan har jag bland annat frågat följande:
- Skulle du kunna tänka dig att köpa en Saab?
- Tror du att västtrafik kommer att klara av vintern och snön?
- Har du bytt till vinterdäck?
- Vågar du åka spårvagn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar