tisdag 29 november 2011

I sista minuten


Häromdagen var jag uppe på Göteborgs stadsteater igen. Det var rep inför I sista minuten, men jag fick inte fotografera under tiden, utan vänta tills de hade repat klart eftersom de inte repade med sina scenkläder. Kulissen var fantastiskt välgjord och det var många rum uppbyggda på scenen med massor av detaljer utplacerade i rummen. När repet var klart fick vi några minuter inne på scenen innan de skulle börja bygga om scenen inför kvällens föreställning av Påklädaren. Trots att jag visste att de spelade Påklädaren på scenen nästan varje kväll så blev jag så förvånad. Att man kan byta ut så komplexa scenrum på så kort tid, och växla emellan olika på dagar och kvällar, det tycker jag är imponerande. 
 Inger Hayman, Gerd Hegnell, Ann Lundgren är också imponerande. Kan inte sätta fingret på vad det är, men jag blir lite lycklig av dessa vackra kvinnor som är så jäkla grymma på det de gör. Särskiljt när de får ta den plats de förtjänar på scenen.


Carin Mannheimer regisserar. En grym kvinna hon med!
Hoppas jag hinner se teatern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar