onsdag 23 november 2011

Magnethuset




För några veckor sedan fick jag i uppdrag att leta upp ett hus som ingen riktigt visste vart det låg. Att hitta huset var halva grejen. En kvinna skrev till redaktionen och efterfrågade huset, det ledde till att många människor hörde av sig med tips om vart det låg. Kulturredaktören begav sig ut på jakt men hittade det inte, hon som tog emot den första förfrågan begav sig också ut utan resultat. Så en solig härlig dag fick jag i uppgift att hitta huset. Det var en trevlig utflykt, och med lite research innan gick det hyfsat snabbt att lista ut koordinaterna. Men huset syntes inte inifrån land, så jag fick ta mig upp på det lilla berget vid hamnen. Uppifrån såg jag taket på huset men kunde inte få några bilder därifrån så jag satte mig på rumpan och kanade ner fem meter på klippan. När jag väl kom ner kom en man gående...på en stig. Det visade sig att det fanns lättare vägar att ta sig ner till huset än den jag tog. :) Jag fick en bild, en utflykt på min cykel i solen och en rutschkanetur ner för en klippa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar