söndag 6 november 2011

Nattvandring i Malmö

Sitter och kollar igenom mitt arkiv för att få lite ordning på min hemsida som för tillfället bara har blivit inöst med bilder från olika datorer jag suttit på utan vidare fundering över det. Nu försöker jag leta upp originalfilerna för att ha det samlat och göra om lite grejer på hemsidan vilket innebär att jag måste ladda in bilderna igen. Under mitt sökande i arkivet trillade jag över den här bilden. Den är tagen på ett jobb som jag gjorde med Bibbi, en fantastisk journalist på Sydsvenskan, en kväll i våras. Ingenting gick som jag ville den kvällen och ljuset var inte med mig, men någonstans så älskar jag ändå den här bilden. Kvinnan på bilden gick tillsammans med sina två vänninor på nattvandringar i Holma. Vi träffade henne först utan sin hund, eftersom hunden inte gick ihop med en av de andra kvinnornas hundar. Hon berättade för oss att hon inte vågar gå ut på kvällarna om hon inte har hunden med sig, men hunden ger henne tryggheten att vandra i området och se vad som händer kvällstid. Hon gick hem och hämtade sin hund medan vi promenerade iväg med de andra två kvinnorna och deras hundar. Men så efter en stund hörde vi ett skällande, och där kom hon igen med sin lilla, lilla skällande hund. Jag tycker om bilden, kvinnan och hunden, men tyvärr får de inte komma in på hemsidan så de får nöja sig med bloggen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar