måndag 24 september 2012

Anders Högberg


Måndagen efter att jag hade slutat på Barometern fick jag ett frilansjobb för dem. Eftersom Barometern köper in färdiga Sverige- och Världensidor från TT var det inte så väntat att de skulle behöva frilans från Malmö. Men tur hade jag, för just som jag återvände till Malmö skulle Barometern publicera en intervju med framtidsarkeologen Anders Högberg och jag fick äran att utföra uppdraget åt dem. Det var spännande att analysera mig själv och hur jag utför ett jobb som vikarie eller frilans. På något vis lägger jag så mycket mer press på mig själv om det är frilans jämfört med vick trots att det är precis samma tidning och precis samma sidor som jag har gjort i två månader. Men det kanske beror på att man kan stanna hur länge man vill som frilans. Man har inte massa andra jobb att skynda sig till och man har inte en begränsad arbetstid att trycka in jobben och kopieringen på. Men efter en sommar med aningen lite för lite prestationsångest fick jag helt plötsligt tillbaka den igen. Även om det inte är roligt med för mycket prestationsångest så måste jag ändå erkänna att jag gillar den. Jag tycker om att känna press på mig och behöva finurla lite extra. Men jag vet också att det bara är upp till mig själv att hålla i den och att det är mitt eget fel när jag tappar bort den...och det gör jag tyvärr allt för ofta..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar