torsdag 27 december 2012

Tårtkalas

Sitter på Sydsvenskans bildredaktion och ska snart bege mig ut på jobb. Så länge kan jag berätta vad jag gjorde sist när jag var inne. Då var jag på Lundaredaktionen och fick gå på tårtkalas på ett bibliotek. På tårtkalaset fanns två bibliotekarier som jag läste för varje sommar när jag var barn. De hade en grej som jag tror hette sommarboken. Man skulle läsa tio böcker och sen skulle man berätta för bibliotekarien vad de handlade om och när man hade gjort det fick man en bok. Jag älskade det och blev väldigt glad av att se de två bibliotekarierna från barndomen. Tyvärr var tårtkalaset av en lite tråkigare anledning än vad tårtkalas brukar vara. Biblioteket har fått köpstopp på nya böcker och de kallar det "en långsam död". Men äta tårta och vara glad kan man ju ändå. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar