måndag 26 oktober 2009

Efter några timmars gnatande av bilder tillsammans med Ludde är detta vad vi kom fram till som en tiobildsserie tills jag hittat något bättre. jag har från och med nu förbud på att kapa huvuden eftersom jag i första urvalet hade hälften av bilderna skurna vid hakan. Inget mer sånt nu och jag ska bli bättre på att inte limma fast utan röra mig runt och fram och tillbaka för att kunna få ihop det. men just nu känns det bara som att jag står och stampar och inte tillför arkivet någonting nytt. hur ska jag ta mig vidare och hur ska jag utveckla projektet och göra mig förstådd i vad jag vill berätta... Jag måste gå tillbaka och tänka som jag gjorde första dagen då allting föll på plats rakt in i kameran. Attans bara att jag har så förbaskat dåligt minne att nästan det enda jag minns från första dagen är det jag ser på bilderna..

3 kommentarer:

  1. hej Amelie! jag tycker att din serie verkligen berör! jag tycke dock att bild ett,fyra och fem är ganska lika , kanske mycket avståndet och i känslorna.Möjligtvis att du ändrar ordningen så att det blir bättre i rytmen 8 alltså nu menar jag att byta plats på kanske fyran eller femman. Sen så skulle jag vilja se någon bild med lite glädje och hopp i. Jag tror att detta skulle stärka historien. bra att du valde just den badkarsbilden, den gillar jag skarpt.

    Men som sagt historien berör som fan ! keep up the good work

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag håller med Therese mycket. Saknar också några av dom bilderna som du visade hos Pieter. Dom när hon sitter med tekoppen och det står mat i bakgrunden. Fast det beror ju på hur du vill vinkla storyn.
    Jag tycker att det i 1,4,5,6 tillsammans kanske blir lite för lungt. I 1 och 4 har du bra kontakt och gillar känslan som sjutton. Men lverlag är det väldigt stillsamt så jag skulle vilja byta 5 och 6 mot bilder där det händer något mer som ger lite information om hennes liv.

    Det ser riktigt bra ut! Kör på.

    SvaraRadera
  3. Tack för hjälpen! Nu har jag fått lite nya tankar och jag suger åt mig av detta och ska sätta mig och testa lite nya urval ikväll. har inte fotat på fyra dagar så det kommer inget nytt, men jag kan ju bygga något annat av det jag har kanske. Bra sagt med att det blir för tungt och för stilla. nu vet jag att jag skall vara ute efter lite glädje nästa gång jag får fota också. det är bra det. det blir nog lite ensidigt nu också tror jag. nu är jag pepp på att bygga nytt!
    tack tack vänner!

    SvaraRadera